Yhdistyksen toiminta

Lappilan Työväenyhdistys on pieni ja hyvin aktiivisesti toimiva työväenyhdistys. Yritämme muuttaa ja kehittääkin toimintaamme yhdistyksemme jäsenten toivomusten mukaiseksi.

Erilaisten kunnallisten kokousten ja muiden kokousten lisäksi olemme pyrkineet järjestämään monenlaisia tilaisuuksia talollamme.

Johtokuntamme kokoontuu noin joka toinen kuukausi ja tarvittaessa useammin. Kokoukset ovat avoimia kaikille jäsenillemme. Tervetuloa tutustumaan toimintaamme….

TOIMINTAA JA TALKOITA TALOLLA

Erilaisia tapahtumia yritetään järjestää joka vuosi useita. Myös muiden yhdistysten kanssa teemme yhteistyötä eri tapahtumien järjestämisessä. Ajatuksena on että kylämme säilyy vireänä ja aurinkoisena läpi vuoden.

Viime vuosina olemme tehneet monenlaista talollamme:

Vuonna 2013 talomme sai uuden uutukaisen peltikaton. Wc:t remontoitiin ja paikkoja kunnostettiin.

Vuonna 2014 korjattiin kaikki tulisijat ja saunan piippu muurattiin uudelleen. Vuokra-asunnon purettiin ja  muurattiin uudelleen. Talon lipputanko uusittiin. Polttopuita hankittiin talkoilla. Paljon tehtiin mutta tekemistä riittää vieläkin.

Vuonna 2015 Kaivettiin ja putkitettiin talon  sadevesijärjestelmät. Purettiin vanha terassi ja rakennettiin uusi.

Vuonna 2016 tehtiin mittava alapohjan kunnostus jossa talon alakerta puhdistettiin perusteellisesti ja alapohja tuettiin muuraamalla lecaharkoista  24 pilaria talon lattian alle. Nyt on lattia tukeva ja kestävä.

Vuonna 2017 korjattiin ja laudoitettiin ulkorakennuksen seinä ja vaihdettiin lämpöovet Wc:tiloihin.

Vuonna 2018 keittiössä tehtiin mittava remontointi. Keittiön lattia purettiin pohjia myöten ja kaikki moska imettiin pumppuautolla pois. Lattiahirret vaihdettiin ja lattia eristettiin puhallusvillalla ja päälle rakennettiin uusi puulattia. Lattia hiottiin ja lakattiin. Seinät, katto, pystyuuni ja ovet maalattiin tarkoin määrätyillä väreillä. Keittiön kaapit entisöitiin ja keittiön vesijohto liitettiin joten nyt vesi tulee sisään ja menee ulos.

Sisustusta suunnitellaan ja se tehdään keittiöön, eteiseen, eteisaulaan ja kokoustiloihin. Salin lattia hiotaan kesän 2019 aikana ja lakataan. Esirippu vaihdetaan uuteen. Paikat siivotaan.