Lappilan työväentalolla ja yhdistyksessä on tapahtunut paljon kuluneiden vuosien aikana    2008-2014

Menneet tapahtumat 2014

Lappilan työväentalolla on lauantaina 25.10.2014 Hämeen sosialidemokraattien Syyspiirikokous. Paikalle saapuu Hämeen piirikokousedustajat sekä  Hämeen eduskuntavaaliehdokkaat. Poliittisesta tilanteesta antaa katsauksen Peruspalveluministeri Susanna Huovinen.

Lappilan työväenyhdistyksen syyskokous pidetään Lappilan työväentalon kokoushuoneessa 29.10.2014 alkaen klo 18.00. Asialistalla sääntömääräiset syykokousasiat. Kahvitarjoilu. Tervetuloa kokoukseen päättämään yhteisistä asioista.

JOULU TULLA JOLLOTTAA taas kerran Lappilan työväentalolla on 22.11.2014 klo 10-14 Joulumyyjäiset. Paikalla kädentaitajia esittelemässä ja myymässä tuotteitaan: Kahviossa tuoksuu kahvi ja pulla sinne on sinunkin mukava tulla.

menneet tapahtumat talollamme vuosien varrella

4.11.2008 klo 19.00 Lappilan työväenyhdistyksellä oli syyskokous.Paikalla oli myös Vakuutusyhtiö Turvan asiamies kertomassa vakuutuksestamme.

17.12.2008 klo 19.00 Lappilan työväenyhdistyksen väki vietti pikkujoulujuhlaa Lappilassa Markon Rafflassa. Nauttien hyvästä ruoasta, yhdessäolosta sekä joulupukin tuomisista. Mukana pikkujoulujuhlassa oli noin puolet jäsenistä. Hyvää Joulua kaikille!!!!vielä kerran

Vireä uusi vuosi 2009 Lappilan työväenyhdistyksessä ja talolla on alkanut…..

Lappilan työväenyhdistys osallistui 14.2.2009 Lappilan Ystävänpäivämarkkinoihin  Lappilan raitilla muiden Lappilan yhdistysten kanssa. Tapahtuma kokosi paljon markkinamyyjiä sekä kaikkea kivaa lapsille ja aikuisille esim. pulkkamäki, satuhetki Kirsti Luovan kanssa, kasvomaalausta, lasten puuhapaja, soppatykki ja erilaisia herkkuja mm. paistettuja muikkuja. Väkeä oli runsaasti liikkeellä ja markkinamyyjätkin olivat tapahtumaan tyytyväisiä. Toivottavasti markkinat järjestetään myös ensi vuonna.

Pääsiäisviikolla vietimme hiljaisen viikon iltaa  maanantaina     talollamme. Paikalla oli edustaja seurakunnasta sekä kylän väkeä hiljentymässä pääsiäisen viettoon.

MITÄ VAPPUNA JA VAPUN AIKANA TAPAHTUI YHDISTYKSEN PIIRISSÄ?

30.4.2009 klo 18.00 kävimme punaisten haudalla Kärkölän kirkkomaalla laskemassa sepeleen Kärkölän Demareiden jäsenten kanssa. Meitä oli siellä runsas joukko ja meidän seurassamme oli myös kirkkoherramme Timo Huttunen

01.05.2009 klo 13.00 alkaen vietimme Vappujuhlaa Lappilan keskustassa kyläkaupan läheisyydessä. Juhlapuhujana oli  Mika Kari ja  ohjelmassa oli mm.musiikkia haitarilla Risto Nykopp, yhteislauluja, puheita, arpajaiset sekä sima ja kahvitarjoilu munkkien kera. Paikalla oli myös lohikeittoa Jari Rantalan keittämänä ja muutakin purtavaa. Tapahtuman järj. Lappilan työväenyhdistys, Kärkölän Demarit sekä muut paikalliset toimijat. Saimme paikalle paljon kyläläisiä, kuntalaisia ja muidenkin kuntien asukkaita nauttimaan aurinkoisesta säästä ja Lappilasta ja tietenkin VAPUSTA!!!

SITTEN TULI KESÄ JA SILLOIN TAPAHTUI…

8.7.2009 yhdistyksen väki vietti aurinkoista ja iloista saunailtaa Kalliopirtillä, nauttien yhdessäolosta, syöden ja saunoen. Kalliopirtti on saanut uudet upeat puitteet ja hienon keittiön emäntien iloksi. Onnea teille ja kiitos vielä kerran lämpöisistä löylyistä ja raikkaasta järvivedestä…. toivottaa Lappilan ty:n väki

17.7.2009 yhdistyksen väki kävi katsomassa Huovilan puistossa “HUOVILAN TARUA”. Näytelmä oli mielenkiintoinen ja me  nautimme siitä.

Syksyllä teimme ahkerasti talkootöitä talollamme. Saimme paikoilleen uudet ikkunat ja saliin ja keittiöön uudet verhot. Myös yläkerran eteisaula ja vanha narikkahuone sai uuden paneloinnin ja ehostuksen. Myös sähköistystä uudistettiin. Tästä on hyvä jatkaa….

8.12.2009  olimme mukana järjestämässä paikallisten yhdistysten Lappilan kyläyhdistys ja Nuorisoseura

Kai Chydeniuksen Satu-oopperaa “Sotamies Juan ja Lontoon prinsessa”. Paikalla oli lapsia sekä aikuisia kiitettävä määrä.

Kiitos menneestä vuodesta 2009 järjestäjille sekä talkoomiehille että tapahtumiin osallistuneille.

SITTEN TULI UUSI VUOSI 2010

13.2.2010 Lappilan raitilla Tarmo-kaupan ympäristössä toiset YSTÄVÄNPÄIVÄMARKKINAT…paikalla on yli 30 markkinamyyjää ja tietysti joukko ostajia iloisella mielellä talvisessa säässä. Lapsille oli kasvomaalausta ja hevosratsastusta. Myös leikkimielinen kisa käytiin kun järjestettiin “Vanhanajan potkukelkkakisa” Tämä laji oli niin uusi että siihen ei kovin moni uskaltanut lähteä…muutama lähti ja kisa onnistui aivan kivasti. Tämä tapahtuma toteutettiin kylä muiden yhdistysten kanssa.

17.,4.2010 Lappilan kylä järjesti matkan Serenaan …matkalle lähti bussilastillinen innokkaita uimareita. Tämäkin oli meidän yhdistysten yhteinen retki.

30.4.2010 yhdistyksemme väki kävi Kärkölän Demareiden väen kanssa punaisten haudalla. Paikalla oli myös Kärkölän seurakunnasta kirkkoherra Timo Huttunen sekä Vasemmistoliiton väkeä.

1.5.2010 pidimme Vappujuhlan Kärkölän DEmareiden kanssa Järvelässä Aurinkotorilla. Tervehdyspuheen piti Sirpa Kinnari ja juhlapuheen Minna LIntonen.

6.6.2010 klo 18.00 “UUSI KUNTA PUHUTTAA” tilaisuus järjestettiin talollamme . Väkeä oli paikalla keskustelemassa yli puoluerajojen Kärkölän tulevaisuudesta ym. Paikalla oli Kari Salmi ja kunnan omia valtuutettuja. Soppatykistä tarjottiin höyryävää keittoa joka maistoi kaikille loistavasti.

12.6.2010 klo 10-14 oli Lappilan työväentalolla Kirpputori ja Tuotetori. Tarjolla oli kaikkea kivaa ostettavaa ja katsottavaa esim.käsitöitä ja Kydön tilan tuotteita ym. Paikalla oli myös moottorisahataiteilija VELI Korhonen näyttämässä miten puusta syntyy moottorisahalla taidetta. Arpajaiset ja buffetti. Samalla vierailijat saivat  tutustua valokuvanäyttelyyn, joka kertoo Lappilan historiaa menneiltä vuosilta.

18.7.2010 klo 10-14 oli talollamme ns. AVOIMET OVET jolloin sai vapaasti tutustua taloomme  ja siellä oleviin näyttelyihin. Puffetti oli myös auki ja sieltä sai makoisaa kahvia ja munkkeja.

9.l0.2010 talollamme pidettiin talkoot. Talo pestiin sisältä ja ulkona korjattiin talvea varten polttopuita varastoon, haravoitiin pihaa ja tehtiin pieniä korjaustöitä.

Vuosi 2010 on ollut hyvin työntäyteinen talkoiden ym. työn suhteen. Sillä alkuvuodesta jouduimme remontoimaan alakerran yksiön katosta lattiaan. Asunto tuli loistavaan kuntoon ja saimme sinne myös vuokralaisen joka nyt pitää siitä hyvää huolta. Tämä on kuitenkin erittäin tärkeää sillä talomme on historiallisesti hyvin arvokas ja siitä täytyy pitää hyvää huolta.

Vuosi 2011

Tämä vuosi alkoi perinteiseen tapaan kovilla pakkasilla. Talollamme ei pidetty mitään varsinaista tapahtumaa vaan kokoonnuimme kokouksiimme. Myös vuokraustoimintaa erilaisiin juhliin oli talollamme tämän vuoden aikana.

12.2.2011 olivat perinteiset ystävänpäivämarkkinat kylämme keskustassa joihin meidänkin yhdistys panosti oman voimansa.

23.3.2011 pidettiin yhdistyksen kevätkokous.

Kevään kynnyksellä talomme yläkerran huoneistoon saimme uuden vuokralaisen. Joten nyt on talomme vuokrattu luotettaville vuokralaisille.

21.5.2011 Pidimme kyläyhdistyksen kanssa KEVÄTMARKKINAT kyläkaupan edustalla. Yhdistyksellä oli arpajaiset joiden pääpalkintona oli KARHU. Sen voitti pieni tyttönen Lapinnummesta. ONNEA!!

23.7.2011 Pidettiin talollamme Taidetta ja käsitöitä tapahtuma joka oli onnistunut ja poiki meille paljon uusia ideoita. Tämä pidetään uudelleen.

19.8.2011 vietimme perinteeksi muodostunutta saunailtaamme uudistuneella Kalliopirtillä. Siellä saunottiin, uitiin ja nauttiin Markon valmistamia herkkuja joita yhdistys tarjosi jäsenille ja reippaille talkoolaisille.

16.10.2011 järjestetään talolla HUUTOKAUPPA  klo 13.00

26.11.2011 järjestetään talolla JOULUMYYJÄISET ja TUOTETORI  klo 10-14

VUOSI 2012 ALKOI PAKKASTEN MERKEISSÄ…Kuitenkin talollamme tapahtui kaiken aikaa

*Taloamme vuokrattiin erilaisiin juhliin vaikka olikin pakkastalvi. Kamiina lämmitti mukavasti Juhan sitä lämmittäessä. Siellä vietettiin talven ja kevään aikana 40,50,60 ja 6 vuotisjuhlallisuuksia, Joten vilskettä riitti.

Lappilan Kinkerit vietettiin Lappilan työväentalolla 19.3.2012 ja sielläkin oli paljon väkeä hiljentymässä raamatun ääreen. Lappila sai myös kyläluudan joka nyt lähti kiertämään talosta taloon.

2.4.2012 vietettiin perinteistä HILJAISEN VIIKON ILTAA Lappilan työväentalolla. Ohjelmassa oli Lappilan koulun lasten esittämä kuvaelma ja talon sali oli täynnä kuulijoita ja katsojia..

TALOLLAMME ALKOI MITTAVA KATTOREMONTTI ELI KOKO TALON KATTO SAA UUDEN PINNAN JA KAIKKI UUSITAAN JA VANHA KATTO POISTETAAN…JOKA VUOSI PIDETTÄVÄT AVOIMET OVET JÄIVÄT TÄLLÄKERTAA PITÄMÄTTÄ.

28.7.2012 järjestimme “Taidetta ja Käsitöitä tapahtuman jossa oli toistakymmentä kädentaitajaa esittelemässä ja myymässä tuotteitaan niitä haluaville. Vilskettä riitti ja kahviossa nautittiin kahvia ja makiaa ja suolaista. Tämä on meidän yhdistyksen perinnetapahtuma jo kolmatta kertaa.

22.9.2012 on Lappilan työväentalolla “ELOMARKKINAT”  Markkinat onnistuivat erittäin hyvin ja paikalla oli runsaasti markkinaväkeä ja kauppiaita. Tästä teemme jokavuotisen tapahtuman. Kiitos kaikille markkinoilla olleille!!!

30.9.2012 klo 15.00 SDP:n VAALISTARTTI” jolla saamme syksyn kuntavaalit alkuun räväkästi.

28.10.2012  klo 14.00 esitetään talolla yhden miehen esittämä näytelmä  MIELENSÄ PAHOITTAJA. Lippuja voi kysellä Sirpa Kinnarilta 050-3557812 . Hinta 10 e johon sisältyy pullakahvit.

1.12.2012 klo 10-15 on talolla JOULUMYYJÄISET. Paikalla runsaasti myyjiä ja toivottavasti myös ostajia.

TERVETULOA TAPAHTUMIIMME!!!!

Marraskuussa pidämme KIRPPUTORIN ja JOULUMYYJÄISET.

Vuonna 2013 oli myös paljon tapahtumia mutta ne ovat jostain syystä jääneet pois….